Annons:
Etikettallmänt-om-cresties
Läst 505 ggr
IceTee
2014-05-12 20:05

Köpa Gecko

Fick en impuls (för tusende gången) att köpa en crested gecko, men denna gång bestämde jag mig för att jag ska ha en. Ja har självklart tänk ta till mig all info som är möjlig innan jag köper, men jag vill ändå ha tips! Och hur är de egentligen? Är de supertråkiga som bara gömmer sig 24/7? De jag sett har varit framme en del i alla fall!

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Mona22
2014-05-12 21:32
#1

De är nattlevande djur som alltså sover på dagen. Ibland kan man se dem framme på dagen men de är oftast inte i rörelse. På natten däremot är det full fart. De hoppar runt en hel del. 

Eftersom det är en ödla vi pratar om blir de inte sociala på samma sätt som en katt tex men kan lära sig att förknippa din hand med att få komma ut eller om du matar dem tex. Även om jag själv inte gosar direkt med mina ödlor så håller jag dem lagom handvana så de inte blir rädda när man måste städa hos dem eller kolla så de är ok. 

Annars är de riktigt fina djur och riktigt underhållande att se på när de skuttar runt på natten 🙂

IceTee
2014-05-13 21:00
#2

Jag har ju haft ödla innan, och har orm nu, så hur man tar hand om en löser jag! Hittade massor av sidor dessutom! 🙂 tack för svar! Ska nog införskaffa en under sommaren!

Medarbetare på Skor iFokus

Upp till toppen
Annons: