Annons:
Etikettallmänt-om-cresties
Läst 1324 ggr
Tettyros
7/14/13, 1:17 PM

Hanterar du din crested

Hej!

Hur ofta hanterar ni era Crested gecko? Tar ni ut dem och tränar dem att bli handtama?
Min Granit tränar jag att bli handtam, men min nya hona verkar inte tycka om händer alls. Har gjort som med Granit att jag först haft min hand bara mot glaset så de kan se den, men ändå känna sig trygga i terrariumet. Sedan fortsätta lite varje gång men hon reagera likadant varje gång, blåser upp sig och vänder huvudet upp mot min hand som hon gör när jag ger henne en syrsa. Så antingen är hon rädd eller så tror hon mina händer är mat!

Så tips? Eller ska man helt enkelt inte hantera mer än nödvändigt. Jag menar de är ju så vackra att se på ändå så det är ju inget måste, men vore kul att höra hur ni andra gör

Annons:
Mikachu
7/14/13, 8:20 PM
#1

Ja, som jag skrev där tidigare.. Jag hanterar mina och håller på och fixar, tycker att det är kul och bra om något skulle hända :) 

Men om geckon är väldigt ''ohh inte händer'' så kanske man ska vara lite lugn med det överlag emd hantering? Hade en hane förut som verkligen inte ville vara lugn, har var rädd för händer.. Honom lät jag vara men tog ändå ut någon gång ibland eftersom det funkade när man var lugn och stillsam :)

Tettyros
7/14/13, 11:21 PM
#2

Ja det är min tanke också :)
Man måste ju inte ha dem ute ju, de är ju vackra och roliga att se på ändå

Mikachu
7/25/13, 10:30 PM
#3

Har märkt en grej! 

Ungar som man köper som kommer ifrån hem där som 'aldrig' blir hanterade är väldigt olika dom som faktiskt blir hanterade som små!! :)

Intressant notering bara :)

Faxian
7/30/13, 2:14 PM
#4

På vilket sätt är de annorlunda? :)

Mikachu
8/1/13, 8:20 PM
#5

De är mera hoppigare och flyktigare än de små som blivit hanterade :)

Upp till toppen
Annons: