Annons:
Etikettbildtråd
Läst 3135 ggr
[dynamitella]
6/27/13, 7:55 PM

Bilder på era terrarium :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är alltid roligt att se bilder på folks terrarium och lådor till sina geckos. Dela gärna med er av alla bilder ni har. Det blir aldrig för mycket gott att se på, eller hur?

Jag inleder med mitt bakvända Exo Terra. 45x45x90 cm.

Annons:
[dynamitella]
6/27/13, 7:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Och min lilla, fula plastlåda till bebisarna :) Inredningen ändras varje vecka då jag städar.

Mikachu
6/27/13, 9:25 PM
#2

Oj, det stora terrat var verkligen superfint! :D

Det lilla var också schysst, men det är ju roligare ju mer yta man har att inreda ;)

[dynamitella]
6/27/13, 9:32 PM
#3

#2

Tack :) Ja, det är lite tråkigt när det ska vara litet och lättstädat.

Idag fick småttingarna flytta in i det stora (på prov). Jag ska väga dem en gång i veckan så att jag ser att de inte förlorar vikt eller vägrar lägga på sig. Men jag tror att det ska gå bra.

Mikachu
6/27/13, 11:29 PM
#4

#3

Låter toppen att kontrollväga dom så! :) Jag brukar väga alla mina geckos, stora som små, några gånger i månaden så att man håller koll på att alla äter och mår bra. Det är ju inte alltid som man ser på en gecko att de tappar i vikt :)

Hanna
6/28/13, 5:17 PM
#5

Du är så himla duktig på att inreda! 👍
Är trädgrejen i det stora tagen utifrån? Vet du vad det är för något? :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[dynamitella]
6/28/13, 5:27 PM
#6

Tack! 

Ja, det är en björkrot :) Tyvärr lite rutten. Men jag håller tummarna på att det ska gå.

Hittade några små, små, vita djur igår i terrariet. Samt två olika flygfä. Men eftersom det totalt var 5 små djur på mindre än 2 millimeter, så oroar jag mig inte än.

Jag högtryckstvättade och ungs-grillade trots allt alla stockar :)

Annons:
[dynamitella]
6/29/13, 10:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag har förresten installerat LED-lister som kan ändra färg. Jag har noga studerat geckosarnas pupiller när jag har ändrat färg, och den enda som de faktiskt har pupiller i fullstorlek vid är röd. De störs inte av riktigt blått heller, men verkar uppleva det mycket mer än rött.

Bilden är överdrivet ljus då kamerans slutartid var lång. I själva verket är det bara ett försiktigt rött sken, inte såhär starkt.

Mikachu
6/30/13, 5:27 PM
#8

#7 Ahaa, intressant att det röda ljudet var det som inte störde mest! :) Så om man vill ha en lampa på och titta på dom under natten är det den bästa färgen att ha på!

Tettyros
7/2/13, 9:54 PM
#9

Det stora gjorde mig mållös!! Jätte snyggt du ;)
Är så jag knappt vill ladda upp mina x)

[dynamitella]
7/2/13, 9:58 PM
#10

#9

Tack! Men nonsens, upp med dem! Du ska se hur det ser ut hos mina grodor. Haha.

Tettyros
7/3/13, 9:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Haha ja klart jag ska. Detta är mitt stora till mitt lilla tjejgäng
Ska bli mer växter då man ska in till Zoologiska imorgon(en kanon butik)

Tettyros
7/3/13, 9:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Sen är detta det minsta som är tänkt för framtida småttingar, men Safir bor där just nu då h'n är för liten för att vara med tjejgänget

Mikachu
7/3/13, 5:55 PM
#13

#12

Ohh, vilket sött litet hus med svampar på! :)

Annons:
Tettyros
7/5/13, 1:02 PM
#14

man tackar^^ ligger mossa där inne. Sen behöver de inte krypa in genom dörren utan är ett fönster upp i taket så den är perfekt

[Tilde]
7/8/13, 1:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

#0 Suuuupersnyggt! Älskar att du har så många växter! 😃

#12 Vad gulligt! haha 🙂

Här är vårt största crestie-terrarium, men det ska planteras fler växter där inne när vi flyttar i hus:

Upp till toppen
Annons: