Annons:
Etikettköp-sälj-och-byt
Läst 2745 ggr
KitoBonito
2015-10-15 18:07

(S) Snygg c.gecko-hane säljes!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Den här killen tog jag över då en nära vän till mig inte kunde ha kvar honom. Min tanke var att ta hand om honom tills jag kunde hitta ett nytt hem. Det tog lite längre tid än väntat, men då har jag hunnit se att han rör sig fint, äter, ömsar och bajsar som han ska. Mitt intresse för crested gecko är inte stort och därför vill jag ge honom ett nytt hem till någon som verkligen är intresserad och kan ge honom  allt han behöver!

Han är 2 år gammal och kommer ifrån Crested Jungle i England. Enligt uppfödaren hade han tappat svansen då en insekt bitit honom. (ömset på bilden plockade jag bort strax efter jag fick de fina bilderna på honom)

Är du intresserad så finns han i Helsingborg, alternativt kan han tas till mässan i Norrköping, jag har vänner som ska dit men inte jag personligen. 

700:-

Annons:
KitoBonito
2015-10-15 18:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Ena bilden blev visst inte så bra där, jag skickar igen.

[SebastianR]
2015-10-15 18:10
#2

Lägg ut på Djurannonser iFokus också så kanske du har större chans även där hitta någon köpare! :)

KitoBonito
2015-10-15 18:53
#3

#2 Tack för tipset. :)

MalvisL
2015-10-16 22:28
#4

Hejsan! Jag är väldigt intresserad av denna fina ögonfransgecko! Jag tycker att den har väldigt fina färger och precis vad jag sökt efter. Jag har varit på jakt efter någon fin hanögonfransgecko nu som är från 1-2,5 år, så han är därför perfekt! Jag har ett par frågor till dig om honom: Hur mycket väger han? Äter han både frukt/cgd och syrsor? Hurdan är han i humör? (Är han handtam?) Har han fått ungar förut? Jag ser framemot ditt svar, tack på förhand!

KitoBonito
2015-10-19 12:10
#5

Hej du! Förlåt för sent svar, jag har glömt kolla in på iFokus

Jag vet tyvärr inte hur mycket han väger, är det viktigt för dig att jag väger honom? Jag hanterar honom väldigt sällan och undviker gärna att göra det om jag kan. Inte för att han beter sig illa men för att jag inte är van vid ödlor. :) 

Han äter cgd och syrsor/kackerlackor. Har även gett honom husflugor vid några tillfällen. :) Humör vet jag inte riktigt, jag hanterar som sagt honom inte. Jag tror han är lite "sprallig" och jag skulle testa ha honom ute i famnen i ett rum där han inte kan komma till skada. Jag har både katter och hund så jag har inte velat riskera någonting! Vad jag vet har han inte gett ungar förut. 

Vill bara tillägga att en annan tjej också är intresserad av honom och får honom om vi kan fixa transporten. Går det bra att jag hör av mig när jag vet?

MalvisL
2015-10-19 12:45
#6

Hej,

tack för svaret! Du behöver inte väga honom, jag bara tänkte om du visste vikten redan. Jag hoppas jag kan köpa honom. Jag är van vid att hantera ödlor och han får ett bra hem hos mig (och en vän i min ettåriga crestie-tjej, vill försöka få ungar :) ). Jag kan komma och hämta honom om du säljer honom till mig, inget behov för transport.

Hoppas du hör av dig igen.

Annons:
KitoBonito
2015-10-19 18:32
#7

Hej igen! Det verkar inte lösa sig med transporten för den andra tjejen så du är välkommen. :) Men skicka gärna en bild på terrariet och din gecko-tjej så jag vet hur han kommer att få det!

KitoBonito
2015-10-19 18:32
#8

Hej igen! Det verkar inte lösa sig med transporten för den andra tjejen så du är välkommen. :) Men skicka gärna en bild på terrariet och din gecko-tjej så jag vet hur han kommer att få det!

MalvisL
2015-10-19 20:40
#9

Men vad skönt att höra, tack! Jag ska skicka bilder med det samma. Om du sedan vill veta mer om min ödla och att jag bryr mig om den så kan du söka på "Pepper_da_Fab" på instagram. Jag har ett konto där jag lägger ut lite bilder och sådant på henne. Jag ska bara säga att det terrariet som min ödla bor i just nu är lite litet och jag skall fixa ett större efter att jag sett om ödlorna passar ihop. Annars får de tyvärr bo i två separata.. Här kommer bilderna.

MalvisL
2015-10-19 20:41
#10
MalvisL
2015-10-19 20:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

En bild av henne i terrariet.

MalvisL
2015-10-19 20:43
#12

Terrariet.

MalvisL
2015-10-19 20:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Här är min gecko.

Annons:
MalvisL
2015-10-19 20:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Verkade som om bilden inte kom upp, här är en till.

KitoBonito
2015-10-19 20:48
#15

Detta duger för mig. :) Jag skriver mer i PM!

KitoBonito
2015-10-19 21:21
#16

Vill bara tipsa dig om att ha fler grenar till dem att klättra på. Och att ju mindre terrarie desto större risk att de har problem med varandra. :)

[dynamitella]
2015-10-20 22:22
#17

Det rekommenderas inte att man har dem ihop då honan kan bli stressad, det kan uppstå bråk och för många ägg kan läggas vilket kan resultera i kalciumkrash.
Och minsta mått för EN vuxen ögonfransgecko är 45x45x60 cm. Att stoppa in 2 (!) 30x30x45 är farligt och dumt.

MalvisL
2015-10-20 22:30
#18

Jag köper ett nytt terrarium samma dag jag hämtar denna. Planerar inte att testa ha dem tillsammans innan min hona är större och vet att honan inte kan lägga ägg hela tiden. Jag och mina föräldrar har redan läst på massor, men tack för tipsen.

[dynamitella]
2015-10-21 15:22
#19

Jag måste gå in och säga ifrån i såna här fall då det är mycket vanligt att folk tror att de kan gå ihop året om, vilket sällan stämmer.

Jättebra att ni läst på.

KitoBonito
2015-10-24 19:10
#20

Såld! :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: